Waarom samenwerken met een copywriter?

Wist je dat samenwerken met een copywriter je tal van voordelen biedt? Ik geef je 7 goede redenen om een beroep te doen op Text Fairy voor al je copywriting en content creation!

Copywriter

  1. Goede content schrijven neemt heel wat tijd in beslag. En laat ons eerlijk zijn, die tijd heb je vaak niet. Een copywriter schrijft met veel plezier en goesting de teksten die je nodig hebt. Dit gaat doorgaans sneller dan wanneer je het zelf doet. Het gevolg: je hebt een zee van tijd om je toe te spitsen op je kerntaken en je kan efficiënter werken. Klinkt dat niet als muziek in je oren?
  2. Een freelance copywriter werkt voor bedrijven in diverse sectoren en is hierdoor van alle markten thuis. Hierdoor kan hij/zij zich makkelijk verdiepen en inleven in de materie, thematiek of problematiek van jouw bedrijf. Een goede briefing volstaat; daarna kan de copywriter vlotjes aan de slag en voor je het weet zit de gevraagde copy in je mailbox!
  3. Een freelance copywriter kan flexibel en snel werken. Geef je aan het einde van je werkdag nog een aantal correcties door? Tegen de volgende ochtend kan het al aangepast zijn! Een erg dringende opdracht maar het weekend staat voor de deur? Geen stress, met een freelancer is een flexibele timing mogelijk zodat je probleemloos al je deadlines behaalt en op beide oren kan slapen.
  4. Het voordeel van samen te werken met iemand die los staat van je bedrijf, is dat die persoon een frisse kijk heeft op hetgeen je mee bezig bent. Zelf ben je dag in dag uit bezig met je job. Je hebt zodanig veel kennis waardoor je soms de hoofd- en bijzaken niet meer van elkaar kan onderscheiden. Dat is niet meer dan logisch maar het bemoeilijkt het creëren van accurate content. Een freelance copywriter kijkt op een andere manier naar je bedrijf en dit kan soms verrassende perspectieven opleveren.
  5. Doordat een freelance copywriter in contact komt met verschillende bedrijven en betrokken is bij uiteenlopende projecten, beschikt hij/zij over een uitgebreide kennis en expertise. Hierdoor kan hij/zij nuttige, vrijblijvende tips en advies geven over je aanpak of die van je bedrijf. Een copywriter denkt met je mee en doet meer dan alleen je teksten schrijven.
  6. Een copywriter maakt geen taalfouten. Nooit, never, jamais! Dus gedaan met dt-fouten, beschamende verwarringen tussen “je”, “jou” en “jouw” en andere fouten die absoluut niet goed overkomen bij je doelpubliek. Als je je teksten laat schrijven door een copywriter, kan je gerust zijn: het eindresultaat is een perfecte, foutloze tekst. Is dat niet het geval, dan ga je volgens mij best op zoek naar een andere copywriter…
  7. Goede teksten dragen bij tot het professionele imago van je bedrijf. Content die met haken en ogen aan elkaar hangt geeft geen al te goede indruk. En zeg nu zelf, je wil toch graag overkomen als een op en top professioneel bedrijf?

Ben je overtuigd, of nog niet helemaal? Aarzel in elk geval niet om contact op te nemen.  We bekijken samen wat je nodig hebt en hoe Text Fairy je hierbij kan helpen!

Words are powerful. They can create or they can destroy. So choose your words wisely.

Advertenties