Tags

Een mooie website die je verhaal vertelt, je producten en diensten in de kijker zet en die goed scoort in de zoekmachines is de basis van succesvolle online marketing voor je bedrijf. Daarnaast zijn er veel manieren om je online marketing te ondersteunen en te promoten. Een bedrijfsblog is er een van. Ik geef je 5 goede redenen om een bedrijfsblog te starten!

Waarom bedrijfsblog starten

Thought leadership

Met een bedrijfsblog toon je aan prospects en klanten dat je een expert ben in je vak en dat je over veel sectorkennis beschikt. Je profileert jezelf als thought leader, die de business door en door kent en de behoeften van je doelgroep perfect begrijpt. Je bedrijf komt over als dynamisch en up-to-date, wat (potentiële) klanten veel vertrouwen inboezemt.

Content marketing

Volgens Smartinsights is content marketing de digitale marketingtechniek met de grootste impact in 2016. Naast nieuwsberichten, case-studies, tutorials, video’s en infographics zijn blogs een belangrijke pijler van content marketing. Het doel is om via interessante content nieuwe klanten aan te trekken. Zorg dus dat content marketing deel uitmaakt van je marketing- en communicatieplan.

Digital marketing 2016

Personal branding

Een bedrijfsblog is een geschikt medium om je te onderscheiden van de concurrentie door personal branding. Met je website verkoop je producten en diensten, terwijl je blog je bedrijf een gezicht geeft en het vermenselijkt. Op een bedrijfsblog komt een ander type content aan bod dan op je website: je kan volop focussen op je visie en strategie, medewerkers komen in the picture, er is ruimte voor humor,… Dit zorgt ervoor dat je bestaande klanten loyaal blijven én het is een prima manier om nieuwe klanten aan te trekken, die dankzij je blog je bedrijf beter leren kennen.

Traffic generation

Bloggen is een must als je graag hoger wil scoren in Google. Een goede bedrijfsblog wordt regelmatig “gevoed” met nieuwe berichten. Hoe meer pagina’s je website bevat, hoe groter de kans dat de bezoeker er één vindt via Google. Google is trouwens dol op websites die regelmatig aangevuld worden met nieuwe content. Websites met een blog worden als interessant en belangrijk beschouwd en zullen beter scoren in de zoekmachines. Om goed gevonden te worden, is het uiteraard belangrijk dat je de juiste zoekwoorden gebruikt. Als je dit doet, zal je bedrijfsblog hoog in de ranking staan en veel bezoekers naar je website brengen.

Interactiviteit

Een bedrijfsblog creëert interactiviteit en dialoog. Doordat je lezers – klanten en prospects – reageren op je posts, leer je hen beter kennen. Zo kan je je aanbod en diensten afstemmen op hun behoeften. Een blog stelt je in staat om de conversatie aan te gaan met je doelgroep en dat leidt op termijn tot tevreden klanten.

Bedrijfsblog voordelen

Als “uitsmijter” nog even dit: bloggen is gewoon ook leerrijk. Je verdiepen in een bepaald thema en je gedachten en kennis erover neerschrijven, werkt inspirerend voor jezelf. Dat merk ik telkens ik bezig ben met mijn persoonlijke blog. Als je er dan ook nog eens je lezers mee kan inspireren en hen kan overtuigen om contact met je op te nemen, dan kan je wel spreken van een mission accomplished!

“Leuk, maar ik heb hier helemaal geen tijd voor…”

Heb ik je kunnen overtuigen om een bedrijfsblog te starten? Mooi zo! Maar wacht… Ik hoor je al denken: “Ik heb geen tijd!” “Ik krijg geen deftige letter op papier!” “Ik heb hoegenaamd geen inspiratie!”… No stress, Text Fairy helpt je met plezier en vooral: met veel kennis van zaken. Ik heb ervaring met bedrijfsblogs voor diverse klanten.

Concreet kan ik het volgende voor je doen:

  • Ik bepaal, samen met jou, welke thema’s aan bod kunnen komen op je blog.
  • Ik stel een haalbare blog-agenda op.
  • Ik bekijk hoe we social media efficiënt kunnen inzetten om je nieuwe content naar buiten te brengen.
  • Als je al een blog hebt waarmee je in de knoei of op een dood spoor zit, help ik je om je blog opnieuw tot leven te wekken.
  • Uiteraard kan ik ook het volledige blogtraject van a tot z voor je verzorgen. Zo kan je op beide oren slapen en je volop richten op je andere taken en verantwoordelijkheden… én je hebt de zekerheid dat je blog in handen is van een professional!

Neem vrijblijvend contact met me op voor een samenwerking in het kader van een bedrijfsblog. Samen maken we er een online succes van!

Advertenties